2013 m. spalio 31 d., ketvirtadienis

Atskirk mąstymą nuo EGO










Šiuo metu stebiu savo trimetį. Kaip sparčiai formuojasi ir kaip stipriai reiškiasi jo EGO. Taip, psichologai patvirtins, kad tai vienas iš esminių žmogaus vystymosi etapų. Žmogus turi suvokti save, savo ribas ir savo unikalumą. Jei neatsiranda AŠ tai ir nesikuria MES.

Deja šis etapas kai kuriems užtrunka visą gyvenimą. Tikriausiai ir jums teko sutikti susugusiųjų, kurie be paliovos trypia kojomis ir šaukia: AŠ, AŠ, AŠ! 

Čia galimi du kraštutinumai.

AŠ KVAILAS:
  • “Kvalys aš, kvailys, kaip aš čia dabar nusišnekėjau!”
  • “Neverta man mąstyti, nes vistiek nieko gero nesugalvosiu”.
  • “Šuns balsas į dangų neina”.
  • “Niekam nerūpi, ką aš pasakysiu, tai kam burną aušinti”.
AŠ PROTINGAS:
  • “Kaip aš čia protingai sugalvojau, aš proto bokštas!”
  • “Čia logiškas sprendimas/paaiškinimas” (suprask, mano logika yra vienntelė teisinga)
  • “Ar jūs nesutinkate su manimi? Ar jūs prieš?”
  • “Visi turi klausyti manęs”.
Kievienu atveju tokio žmogaus kritika ar nekalčiausias minties plėtojimas kita kryptimi priimami kaip puolimas, įžeidimas ar AŠ pamatų griovimas. Tik reakcijos gali būti skirtingos - vieni pravirks, o iš kitų sulauksite agresyvaus atkirčio. Tokia EGO-centiška pozicija mažina individualaus mąstymo ir komunikacijos efektyvumą.

Edward de Bono siųlo atskirti mąstymą nuo EGO.
  • Pažvelgti į savo mąstymą objektyviai, taip, kaip objektyviai galime pažvelgti į savo teniso ar kitus techninius įgūdžius.
  • Įjungti ir išjungti skirtingus mąstymo būdus taip lengvai, kaip galime nusiimti ir užsidėti kepuraitę. Keičiu kepuaraitę, o AŠ išlieku.
  • Atskirti tai, kas esu AŠ su savo unikaliu mąstymo stiliumi, ir tai, kas yra mano laisvai pasirenkami ir naudojami mąstymo instrumentai.
Realizavus šį mąstymo principą pasidaro lengviau mąstyti ir komunikuoti. Galiu bandyti vieną ar kitą mąstymo būdą, gauti rezultataus, juos objektyviai įvertinti, komunikuoti, atsispirti ir eiti toliau vystant mintį ir ištiriant naujas perspektyvas.

Pabaigai trumpas diagnostinis testas:

1. Kaip pasijaučiate išgirdus pasiūlymą patobulinti jūsų mąstymą?
    a) kaip išvadintas durniumi
    b) kaip atsivėrus naujai galimybei
2. Kaip pasijaučiate, kai kas nors į jūsų požiūrį sureaguoja taip: “Gerai, bet galima pažiūrėti į tai kitaip…”
    a) jaučiuosi kritikuojamas ir įsižeidžiu.
    b) susidomiu nauju požiūriu.
3. Kaip jaučiatės mąstyme padarę klaidą?
    a) jaučiuosi durneliu, nevykėliu.
    b) jaučiu poreikį pabandyti kitą požiūrį, metodą, priemonę.
4. Kaip jaučiatės radę atsakymą ar problemos sprendimą?
    a) proto galiūnu, protingesniu už kitus.
    b) kaip padarius kasdieninį darbą.

Rezultato paskaičiavimas: 0 balų už a atsakymus ir 1 balas už b atsakymus.
Diagnozė: 0 - ūmus EGO ir mąstymo sulipimas, reikalinga operacija; 1 - chroniška EGO ir mąstymo sulipimo būklė, reikalingas ilgalaikis ir intensyvus gydymas; 2 - protinės sveikatos būkei įrakos turintys negalavimai, kuriuos reikia gydyti; 3 - smulkūs negalavimai, kurie turi silpną įtaką mąstymo efektyvumui, gali būti nesunkiai pagydyti; 4 - mąstymas pilnai išvaduotas iš EGO gniaužtų ir gali būti efektyviai išnaudotas bei tobulinamas.

Linkiu mentalinės sveikatos.

1 komentaras:

Unknown rašė...

Aš tik noriu, kad visas pasaulis žinotų apie šį burtų tatuiruotę, su kuria susipažinau prieš kurį laiką, negaliu pasakyti visko, ką jis padarė dėl manęs. mano vyras paliko mane prieš 3 metus su vaikais naršydamas internete, kai internete sutikau šio nuostabaus vyro parodymus, nusprendžiau išbandyti ir mano vyras grįžta dabar ir mes vėl esame laimingi, negaliu pateikti visko, kas man padėjo raštu, viskas, ką galiu pasakyti, labai ačiū, esu labai laiminga ir jis mane patikino, kad daro daug magijos, įskaitant

Meilės burtai
Galios burtai
Sėkmės burtas
Nėštumo likimas
Santuokos burtai
burtai dėl gerai apmokamo darbo
Apsaugos burtai
burtažodis laimėti teismo bylą
sėkmės rašybos ir kt.

jei jums reikia rašytojo pagalbos dr. Ajayi, susisiekite su juo šiuo el. pašto adresu (drajayi1990@gmail.com) arba pridėkite jį whatsapp +2347084887094 ir aptarkite su juo savo problemą. Jis yra geras žmogus ir aš visada jam būsiu dėkingas.