2013 m. spalio 17 d., ketvirtadienis

Žalvario medalis mokyklai







Jūsų mokykla ideali. Ji nusipelno visų, anksčiau paminėtų, medalių: kiekviename vaike ir mokytojo asmenyje pirmiausia matomas Žmogus, visa mokyklos veikla orientuota į pagrindinės paskirties išpildymą, ta mokykla - tai inspiruojanti kūrybinė aplinka pedagogams ir mokiniams, joje užtikrinamas sutartų kokybės standartų išpildymas, o šios mokyklos buvimas ženkliai padidina visos miesto bendruomenės gerovę.

Tai yra faktas. Tai yra realybė. Bet kaip pati mokykla tai suvokia? Kaip tai tai suvokia jos mokytojai, mokiniai, tėvai, savivaldybės atstovai ir visi kiti, dėl kurių ir su kurių pagalba ji veikia? Kokį įvaizdį ji turi vietinių ir aplinkinių žmonių akyse? Šie klausimai turi rūpėti mokyklai, pretenduojančiai į žalvario medalį.

Dauguma mūsų sprendimų ir veiksmų yra paremti tuo, kaip mes suvokiame dalykus, o ne tuo, kokie tie dalykai iš tikrųjų yra. Mes esame skirtingi ir skirtingai suvokiame dalykus. Dėl to, ir mūsų pasirinkimai, ir mūsų sprendimai yra skirtingi.

Pirmasis suvokimas mus gali apgauti. Mes pasirenkame, o pasirodo, kad viskas yra ne taip, kaip mums atrodė iš pradžių. Mūsų suvokimą galima paveikti, juo galima manipuliuoti. Ne kartą apsigavę mes nustojame pasikliauti savo suvokimu ir dairomės, kaip renkasi ir sprendžia kiti. Jei nepasitikime savo suvokimu, tenka pasikliauti kitų suvokimu.

Mokyklos, kaip ir bet kurios organizacijos, veiklos sėkmė priklauso nuo to, kaip adekvačiai jos veiklą suvokia darbuotojai, partneriai, klientai ir visi "garsą apie" skleidžiantys subjektai.

Žalvario medalio nusipelno ne ta mokykla, kuri sako: "Mes gerai dirbame ir visai mums nesvarbu, ką kiti apie mus galvoja", o ta, kuri:
  • nuolatos įvardina savęs suvokimą,
  • pasitikrina, kaip ją suvokia aplinka ir
  • daro konkrečius žingsnius adekvataus suvokimo formavimui.
Iš realybei artimo įvaizdžio laimi visi:
  • Jei mokytojas adekvačiai suvokia situaciją mokykloje ir savo darbą joje, tai jis turi galimybę priimti adekvačius sprendimus;
  • Jei mokinys adekvačiai suvokia mokyklą, jos paskirtį ir veiklą, tai jam lengviau įsijungti į bendrą mokyklos gyvenimą ir darbą.
  • Jei tėvai adekvačiai suvokia mokyklos teikiamas paslaugas, tai jie turi galimybę priimti adekvačius sprendimus dėl savo vaikų mokymosi.
  • Nuo steigėjų ir rėmėjų suvokimo smarkiai priklauso mokyklos veiklos sąlygos ir ištekliai.
  • Bendras mokyklos įvaizdis pritraukia arba atstumia naujus darbuotojus ir klientus.
Jei pretenduojant į anksčiau pristatytus penkis medalius mokyklai reikėjo susirūpinti savo veiklos ar gyvenimu realybe, tai žalvario medalis reikalauja pasirūpinti tos realybės suvokimu. Žalvario medalio siekianti mokykla turi nuolat ieškoti to teisingo balanso tarp rūpesčio vertingos realybės kūrimu ir adekvataus įvaizdžio formavimu.

Šiuo paskutiniu, nominacijas pristatančiu, pranešimu kviečiu mokyklas peržvelgti visas šešias nominacijas, išsidėstyti prioritetus, siekti vieno medalio, bet neapleisti reikalų kitų medalių verčių srityse.

Komentarų nėra: