2013 m. spalio 23 d., trečiadienis

Nauja operacinė sistema protui






Šiandien iš ryto įjungiau kompiuterį ir pamačiau siūlymą įdiegti naują operacinę sistemą. Prisipažįstu, aš stabtelėjau. Mane sulaikė abejonės ir klausimai:
  • Kam man nauja operacinė sistema, jei ir su senąja gana neblogai sekasi dirbti?
  • O ką ta nauja sistema siūlo? Reikia viską perskaityti - nėra laiko.
  • Dažniausiai nauja operacinė sistema iš karto sklandžiai neveikia, o senosios jau nepaleisi.
  • Kaip man svarbios darbinės programos veiks naujoje operacinėje sistemoje? Tikriausiai viskas išsiderins.
  • Dabar reikės kokią valandą sėdėti prie kompiuterio ir pasirūpinti perinstaliavimu. O paskiau vėl viską iš naujo mokytis.
  • Ar sugebėsiu? Man gali prireikti pagalbos. Taip nenoriu nieko prašyti.
Tada pažvelgiau į veidrodį ir jame pamačiau daug kartų matytus veidus žmonių, kuriems siūlau naują mąstymo paradigmą. Juk kai siūlau de Bono mąstymą kaip mąstymo kaitos galimybę, iš tikro, aš siūlau įdiegti į savo smegenis naują operacinę sistemą.

Dr. Edward de Bono sako, kad Vakarams jau metas instaliuoti naują programinę įrangą, nes senoji jau neatitinka šiuolaikinio gyvenimo reikalavimų. Mes skaitome apie ją, kartais žavimės, kartais kritikuojame, kartais sakome, kad tai nieko naujo, tačiau paspausti perinstaliavimo mygtuką vis nedrįstame:
  • Kam man ji reikalinga, aš ir taip gerai mąstau.
  • Ką ji naujo siūlo? Papasakok, pasakyk vienu sakiniu, aprašyk trumpai, kad nereiktų daug skaityti.
  • Man tie metodai neveikia, aš geriau mąstau įprastiniu būdu. Kur įrodymai, kad jie sėkmingai veikia kitiems žmonėms?
  • Aš neturiu laiko ilgam ir nuosekliam darbui su savo mąstymu. Gal galima kaip nors greitai - per pusdienį, dieną, na gerai, per savaitę.
  • O kaip bus su mano įvaldytais mąstymo būdais? Ar jie vis dar veiks naujoje mąstymo sistemoje?
  • Iš tikro, aš nežinau, kaip atlikti tą perinstaliavimą. Noriu padaryti pats/pati, nenoriu prašyti pagalbos.
Tai asmeninis suaugusio žmogaus apsisprendimas savo mąstymo kaitos atžvilgiu. Mokytojų apsisrendimas yra kitoks, nes jie sprendžia apie operacinę sistemą, kuri bus instaliuota į jaunas galvas, naujos kartos kompiuterius.

Galiu tik pasakyti, kad šį rytą aš paspaudžiau reikiamus mygtukus, perinstaliavau savo MacBook Pro operacinę sistemą ir atnaujinau aštuonias darbines programas. Na ir kas, kad šiuo metu nerandu kaip nustatyti Lietuvių kalbą rašybos klaidų patkrinimui, tačiau tikiu, kad su labiau patyrusių pagalba išspręsiu šią bei kitas kilsiančias problemėles ir su džiaugsmu imsiu tyrinėti naujai atsivėrusias galimybes.

Linkiu jums visiems lengvai priimti sprendimus, kada ir kokius mygtukus paspausti.

1 komentaras:

Unknown rašė...

Puiki analogija.
O aš džiaugiuosi, kad yra dBT komanda ir patyręs jos lyderis, kurie primena, kad reikėtų, o kai reikia ir padeda "persiinstaliuoti".