2013 m. rugsėjo 6 d., penktadienis

Mano vaga plačiuose kūrybiškumo dirvonuose
















Kūrybiškumas yra viena populiariausių tematikų švietimo ir verslo žmonių tarpe. Jiems rūpi  darbuotojų kūrybiškumas veikloje, kūrybiškos asmenybės ugdymas ar kūrybinių galių atskleidimas. Taip pat ne vienas knygų ir tinklaraščių autorius prisideda prie šios tematikos plėtotės.

Nors aš nekeliu tikslų šiuo tinklapiu apimti kūrybiškumo ir jo plėtotės polemikos, tačiau neišvengsiu kalbos ir apie tai. Todėl matau reikalą apsibrėžti savo šnekėjimo ir ugdomosios veiklos ribas.

Kūrybiškumas yra labai plati sąvoka, o kūrybiškumo plėtotė yra labai platus veiklos laukas. Pasirinktų Edward de Bono ir Ned Herrmann metodologijų rėmuose aš angažuojuosi arti savo vagą plačiame kūrybiškumo dirvone.
  • Aš orientuosiuosi į kiekvieną iš mūsų kaip į potencialų kūrėją, kuris laisva valia gali užimti kuriančio žmogaus poziciją, ir
  • Plėtoti kuriančiam žmogui esmines kompetencijas (vertybines nuostatas, požiūrius, gebėjimus, įgūdžius ir žinias).
  • Aš kviesiu pažinti mąstymą kaip Dievo ir gamtos dovanas bei įsijungti į ugdymą ir saviugdą, apimančią proto ir emocijų dimensijas kūrybiškume. 
  • Aš kviesiu kūrybiškai mąstyti ne vien meninės raiškos, bet visose veiklos ir gyvenimo srityse.
  • Genialumas išsiverš ir be mano pagalbos. Savo veikla aš tarnausiu perėjimui nuo intuityvios ekspresijos iki originalumo paieškos.
Aš nedrįstu teigti, kad savo teoriniu interesu ar praktine veikla apimu kūrybiškumo ugdymo visumą. Aš darbuojuosi savo apsibrėžtoje vagoje - kūrybinio mąstymo lavinime. Man apsirėminti padeda tikėjimas, kad kiti "artojai" apars mano neapimtas plačių dirvonų sritis.

Komentarų nėra: