2013 m. rugsėjo 24 d., antradienis

Aukso medalis mokyklai




Man jau atsibodo kiekvienais metais "Veido" žurnale vartyti mokyklų reitingus, kuriuose reitinguojama pagal kriterijų - abiturientų įstojimą į aukštąsias mokyklas.

Aš siūlau alternatyvą - šešias nominacijas mokyklai pagal Dr. Edward de Bono "šešis vertės medalius". Šiandien trumpai pristatysiu esminius kriterijus aukso medaliui.

Aukso medalis Edward de Bono "šešių vertės medalių" sąrangoje reprezentuoja nelygstamą žmogaus vertę. Šio medalio nusipelnome tada, kai mums ne tik rūpi žmogus, bet konkrečiais veiksmais prisidedame prie šios vertybės realizacijos ir mūsų veiklos rezultatai tampa vertingu indėliu į kiekvieno žmogaus gerovę.

Aukso medalio nusipelno humanistinė mokykla, kurioje iškeliama mokytojų ir mokinių žmogiškoji vertė. Ką tai reiškia?

Mokytojas yra save gerbiantis ir kitų gerbiamas Žmogus:
  • Unikalus šio mokytojo mąstymas yra vertinamas kaip vertingas indėlis į bendrą mokyklos darbą.
  • Tokioje mokykloje mokytojas būna savimi ir randa būdų kaip išreikšti savo unikalumą. Tai jam leidžia patirti vidinį pasitenkinimą.
  • Toks mokytojas neužsidaro savo "komforto zonoje", o žengia žingsnį link kolegos ar mokinio, kuris netelpa į šio mokytojo mąstymo rėmus. Toks savęs peržengimas sukuria individualaus visumiškumo išgyvenimo galimybę.
  • Savo indėlio į bendrą mokyklos reikalą įnešimas leidžia pasijausti "kolektyvinio visuminio proto dalimi".

Mokiniai šioje mokykloje yra save gerbiantys ir kitų gerbiami Žmonės:
  • Jie kas dieną atranda save iš naujo ir iš naujo apreiškia tą savo nepakartojamą AŠ. Mokiniui nėra klijuojama etiketė ir jis nėra uždaromas į riboto mąstymo dėžutę, o jam leidžiama laisvai eksperimentuoti su savo mąstymu ir visomis kryptimis jį išplėsti.
  • Tokioje mokykloje mokiniai atranda ir kitaip nei jie mąstančius žmones bei mokosi tuos žmones gerbti ir suprasti.
  • Mokiniai tokioje mokykloje gauna pakankamai instrumentų (mąstymo įrankių), kad drąsiai galėtų peržengti sau patogų mąstymo būdą, suprasti kitus ir būti suprasti.

Sakote, kad tai fantazija. Aš sakau - ne. Humanistinės vertybės nėra naujiena Lietuvos mokyklose. Šių vertybių realizavimo praktinė metodologija - tame tarpe ir dBT bei HBDI - taip pat jau tampa prieinama.
Atidarau nominantų sąrašą.

1 komentaras:

Unknown rašė...

Taip,Audrone, tokia mokykla ne fantazija.Ji(tokia) yra kuriama. Tik šis procesas ilgas...Ir, man rodos, tai yra gerai -kad mintis taptų savastim, o ne lozungu.
Ačiū, kad padedat kurti tokią mokyklą.
Dalia