2013 m. rugsėjo 5 d., ketvirtadienis

Būk unikalus tarp unikalių!

Kodėl turime mokytis ir mokyti mąstyti?

Tikriausiai gamtoje pastebėjote tokį gyvūnų elgesį: antilopės per dykumą keliauja būriais ar paukščiai skrenda pulkais. Taip jie apsisaugo nuo plėšrūnų. Žmogus taip pat išsaugojo savisaugos instinktą pasislėpti minioje: neišsiskirsiu išvaizda, neišsiskirsiu veiksmais, neišsiskirsiu ir mintimis. Tą dar sustiprino gyvenimo sovietinėje sistemoje patirtis.












Lietuvos dBT bendruomenėje plačiai žinomas anekdotas apie vienminčius ir bendraminčius: "Vienminčiai yra tie, kurie turi bent vieną mintį, o bendraminčiai yra tie, kurių ta viena mintis yra bendra." Edward de Bono metodikos pagalba mokomės peržengti šį "bendramintiškumą": pripažinti individualų suvokimą, įvertinti jo skirtingumą ir ieškoti kitokio požiūrio.
















Ned Herrmann sistemoje atsispiriama nuo kiekvieno žmogaus mąstymo unikalumo. Čia padedama individui pažinti savo ir kitų mąstymo išskirtinumą, jį panaudoti ir išplėtoti. Čia vertinamas kitas, skirtingai mąstantis, kaip prielaida bendroje veikloje siekti mąstymo visumos.















Tiek Edward de Bono, tiek ir Ned Herrmann mąstymo lavinimo sistemos padeda ne tik akcentuoti savo unikalumą, bet ir jį įžvelgti kituose žmonėse. Ne tik aš vienas esu unikalus pilkoje žmonių masėje, bet ir aplink mane esantys žmonės yra nuostabūs savo unikaliu mąstymu ir požiūriu į gyvenimą. Mes kartu galime rasti sprendimą visose gyvenimo situacijose.

Taigi reikia mokytis ir mokyti mąstyti, kadangi tai padeda:
  • Išsilaisvinti iš minios mąstymo stereotipų.
  • Atrasti savo bei kitų žmonių mąstymo unikalumą.
  • Apjungti skirtingus suvokimus bei mąstymo būdus į bendrą darbą.

Komentarų nėra: