2014 m. spalio 23 d., ketvirtadienis

Aš produktai pataiko į vartotojų protą?



Savo veikloje mes kuriame ir gaminame. Mūsų veiklos produktai skirti kitiems žmonėms, todėl mes stengiamės atitikti jų poreikius.

Vakar pirkau duoną: vieną vaikui, vieną sau, o kitą vyrui. Trys žmonės šeimoje - trys skirtingi skoniai. Tokia įvairovė, o tai tik maistas - į kūną nutaikytas produktas.

O kaip tada su produktais, nutaikytais į protą: knygomis, žurnalais, vaikų ir suaugusių žaislais, mokymo priemonėmis, drabužiais, namais, technologijomis, taikomosiomis kompiuterinėms programoms, IT sprendimais, aplinkos dekoracijos elementais, reklama…?

Ar šie produktai pataiko į vartotojų protą?

Juk ką nors kurdama pirmiausia atsiremiu į savo protą - paklausau, ką jis man sako. Juk kūrėjo protas padiktuoja, kas yra naudinga, gražu ir vertinga. Tik ar kūrėjo protas tapatus vartotojo protui? Ar visų vartotojų protai vienodi?

Šiuolaikiniai gamintojai, reaguodami į vartotojų įvairovę, traukiasi nuo masinės gamybos ir ieško kiekvienam vartotojui priimtino individualaus varianto. Daugelis gamintojų investuoja į vartotojų poreikių tyrimus, kurių rezultatus naudoja naujų produktų projektavimui.

Tai, kaip žmonės veikia, vartoja, ko jiems reikia ir ko jie nori yra nulemta jų mąstymo. Tad, ar mes pažvelgiame į savo vartotojų mąstymą? Ar bandome išskirti to konkretaus vartotojo ir vartotojų grupės mąstymą? Ar mes esame apsirašę potencialių vartotojų mąstymo įvairovę? Ar galime tą mąstymą atpažinti?

Skirtingai mąstantys žmonės mūsų produktuose ieško skirtingų elementų, savybių, „skonių“. Ar žinome savo produktus tiek, kad galėtume pasakyti, koks elementas ar savybė nutaikytas į konkretų mąstymą? Ar galime skirtingai mąstančiam vartotojui pasiūlyti adekvačią alternatyvą?

Herrmannas šiuos klausimus siūlo spręsti taip:
  • Nusibraižyti esamų ir potencialių vartotojų mąstymo profilius (vartotojų HBDI® profilis);
  • Nusibraižyti profilį mąstymo, į kurį nutaikytas gaminamas ar suprojektuotas produktas (produkto HBDI® analizė);
  • Įvertinti klientų mąstymo ir produkto atitiktį;
  • Išmokyti savo (arba kūrėjų komandos) protą matyti ir apimti visumą (HBDI® apėjimas);
  • Produkto tobulinimas arba naujo kūrimas, atsižvelgiant į potencialaus vartotojo protą.
Gana paprasta visą tai išdėstyti, šiek tiek daugiau darbo - visa tai padaryti. Gerosios praktikos pavyzdžiai įrodo, kad tai veikia.

Pabandykite ir jūs!

Komentarų nėra: