2014 m. spalio 13 d., pirmadienis

Ar aš efektyviai komunikuoju?



Jei aš kalbuosi su žmonėmis apie veiklos problemas, tai retai kada išgirstu nusiskundimą dėl pasiektų mąstymo ribų. Daug dažniau turime bėdų su komunikacija: manęs nesupranta, negirdi, nekomunikuoja…; aš nesuprantu, ką man sako; didžioji dalis žinios yra man visai neaktuali; ir vėl: „aš - apie tiltus, o tu - apie miltus“; eilinį kartą dalykinė kalba pasibaigė emocijom ir santykių aiškinimusi.

Tai paskatino mane mąstymo klausimą performuluoti į klausimą apie komunikaciją. O pradėti geriausia nuo savęs:

Ar aš efektyviai komunikuoju?

Atsakymo šį kartą paieškosiu Ned Herrmanno visuminio proto® metodologijoje, kuri padės šį klausimą išskaidyti taip, kad atsakymas taptų akivaizdus.

Gal aš vis dar tikiu vienu teisingu mąstymo ir komunikacijos būdu, metodu, receptu, kuris tiktų kiekvienoje situacijoje ir su kiekvienu komunikacijos partneriu.

Gal aš viduje giliai įsitikinus, kad kitaip mąstantis, paprasčiausiai, yra durnas ir jį reikia paprotinti, arba visai neverta su juo prasidėti? O gal aš visai jam nesuteikiu mąstymo įgaliojimų: jo reikalas yra tik suvokti, ką aš sakau, ir priimti.

O gal aš manau priešingai, kad mano skirtingas mąstymas ir požiūris į dalykus yra mano „nukrypimas nuo normos“, kurį verta nuslėpti, nes vėl man bus nustatyta diagnozė. Nesinori vėl pasirodyti kvaileliu.

Gal man taip labai svarbu, ką aš galvoju ir ką noriu pasakyti, kad pamirštu pagalvoti, kaip mąsto mano komunikacijos partneris? Apie jį pagalvosiu, geriausiu atveju, kai jis šnekės, o aš klausysiu.

Gal man yra sunku atpažinti pašnekovo mąstymą? Mano naudojami atpažinimo rėmeliai: „protingas - kvailas“, „kaip aš - kitoks“ mažai veiksmingi.

Gal aš galvoju, kad tai, kas man yra gera komunikacija, yra gera ir mano komunikacijos partneriui? Nesakau partneriui to, ko pats nenorėčiau išgirsti. Pasirenku tokias priemones, kurias, tikiuosi, pasirinks mano partneris. O gal mano partneris iš manęs laukia visai kitokių veiksmų? O gal aš vis dar transliuoju žinią, kai „imtuvas“ jau seniai išjungtas?

O gal aš pati išjungiu savo „imtuvą“, jei pasirodo, kad signalas yra „kito dažnio“? Gal aš net nesistengiu prisiderinti, išbandyti skirtingus žinios „priėmimo kanalus“.

Ar aš kada nors susimąsčiau apie savo „siunčiamų/priimamų bangų“ diapazoną? O gal taip seniai apsistojau ties viena „stotimi“, kad net pamiršau, kur yra „perjungimo rankenėlė“?

Ned Herrmanno metodologija pasiūlys priemones, padedančias atpažinti savo ir pašnekovo…
  • mąstymą,
  • poreikius komunikacijos situacijoje,
  • įprastinius komunikacijos būdus,
  • komunikacijoje siunčiamų ir priimamų bangų diapazoną.
...o  tada paskatins žengti naują žingsnį, tai panaudoti ir mokytis priimti ir transliuoti plataus diapazono signalus.

Tad vėl PAŽINK PANAUDOK PRAPLĖSK mąstymą dėl komunikacijos efektyvumo!

Komentarų nėra: