2014 m. spalio 21 d., antradienis

Ar mano komanda mintyje ir veikloje susiderinus taip, kad 1+1+1+1=10?



Paskutiniai metai aš darbuojuosi kaip individualus veikėjas, bet jokiu būdu aš negaliu pasakyti, kad aš dirbu viena. Taip jau klostosi, kad tenka lygiagrečiai darbuotis keliose komandose, o dar ir burti naujas komandas naujoms veikloms. Tai man tikrai yra kažkas kito, nei darbuotis pastoviame kolektyve, kuriame randasi komandos, arba - ne.

Aš save visuomet laikiau „komandiniu žaidėju“, nors turiu pripažinti - ne visuomet pavyksta patirti tikrąjį komandinį žaidimą. Tad niekada ne vėlu paklausti…

Ar mano komanda mintyje ir veikloje susiderinus taip, kad 1+1+1+1=10?

O gal man atrodo, kad tas mano „1“ jau ir yra „10“? Kam man reikia kitų, jei jie man nieko naujo negali pasiūlyti? Jau senokai mano kolega naudodavo vieną ryškų rusišką išsireiškimą „samodostatočnij“, kas reiškia buvimą pats sau pakankamu.

O gal man atrodo, kad visi komandoje turi būti bendraminčiai, vienminčiai ir t.t.? Tada bus gera ir jauku visiems kartu, bet tada bus taip 1+1+1+1=1, mes visi kartu turėsime tą vieną mintį.

Juk dažnai būna ir taip, kad tarpusavio nesusipratimai, trintis ir bandymai susiderinti išeikvoja komandos energijos išteklius, tad, rodos, kad tą darbą pati viena daug greičiau padaryčiau. Ar aš pagalvoju, iš kur ta trintis: ar iš mūsų skirtumų ar iš mūsų egocentrizmo?

Labai įdomu, į ką nukreiptas mano dėmesys komandoje: į save, į savo atliekamą darbą, į bendro darbo visumą, į kolegų atliekamą darbą, į tarpusavio santykius, į kiekvieno komandos nario potencialų indėlį, į tarpusavio papildymo potenciją… Kaip bendrame darbe aš išskirstau savo dėmesį? Ar nieko nepraleidžiu?

Dirbdama su de Bono instrumentais, aš mokiausi į kiekvieną darbą pažvelgti kaip į specifinę mąstymo situaciją, pasirinkti mąstymo įrankius ir juos panaudoti. Sutarimas dėl minties instrumentų ir jų panaudojimo proceso leisdavo susiderinti su kolegomis.

Herrmannas man čia pasiūlė naujas komandinės veiklos tobulinimo galimybes jis man padėjo:

  • Aiškiai apsibrėžti mąstymo konkrečiame darbe poreikį (mąstymo užduočiai profilis)
  • Reflektuoti savo mąstymo profilio stipriąsias ir silpnąsias puses konkrečioje mąstymo situacijoje (Individualus HBDI® profilis)
  • Pažvelgti į kolegas kaip savo individualaus mąstymo išplėtimo iki mūsų mąstymo galimybę (HBDI® poros profilis ir HBDI® komandos profilis).
  • Iš anksto įvertinti potencialaus nesusišnekėjimo riziką ir ją suvaldyti (HBDI® komunikacija).
  • Į bendrą darbą pažvelgti kaip visuminio proto® realizaciją bendromis pastangomis.

Laikykitės, naujos užduotys!
Mes ateiname!
1+1+1+1=10

Komentarų nėra: