2015 m. kovo 31 d., antradienis

CAF sprendžiant dėl priešmokyklinio ugdymo



Prieš savaitę mano sūnaus darželyje vyko visuotinis tėvų susirinkimas. Nors pagrindinė tema buvo apie sveikatą, bet gale iškilo tai, kas šiuo metu yra aktualu 5-6 metų vaikučių tėvams - priešmokyklinis ugdymas. Juo labiau, kad nuo balandžio pirmos prasideda dokumentų į priešmokyklines grupes priėmimas. Supratau, kaip sunku tėvams priimti sprendimą: Ką daryti?

Pasisukus susirinkimo tematikai darželio direktorė bandė išprovokuoti ir mano pasisakymą, o aš nenorėjau gluminti susirinkusių tėvelių trumpu atsakymu - „Mąstyk, mamyte/tėveli, mąstyk!“, o platesniam pasikalbėjimui jau buvo išsemti laiko ir kantrybės ištekliai.

Čia noriu tėveliams pasiūlyti panaudoti vieną mąstymo įrankį iš de Bono CoRT 1 programos. Tas įrankis yra „Įvertink visus veiksnius“ arba trumpai - CAF (angl. Consider All Factors)

Kokius veiksnius turime įskaityti priimdami sprendimą dėl savo vaikų priešmokyklinio ugdymo? Nagi, pamąstykime:
  • Savo ugdymo vertybes, kurios gali atsakyti, kas man kaip mamai/tėčiui yra kokybiškas ugdymas;
  • Priešmokyklinio ugdymo programą, kurioje apibrėžtas ugdymo turinys;
  • Savo vaiko mąstymo unikalumą, nulemiantį jo specifinius ugdymo poreikius;
  • Užsimezgusius vaiko socialinius ryšius su vaikais ir esamais pedagogais ir socialinį saugumą;
  • Pasitenkinimą esama situacija ir norą keisti;
  • Savo vaiko vystymosi raidos etapą pagal skirtingas dimensijas: fizinę, kongintyvinę, emocinę, socialinę, moralinę… kaip jūs pats/pati matote;
  • Skirtingų specialistų (pedagogų, raidos psichologų) požiūrį į savo vaiko raidą;
  • Ugdymo sistemų alternatyvas priešmokykliniame ugdyme;
  • Bendrą situaciją ir politiką priešmokyklinio ugdymo atžvilgiu;
  • Priešmokyklinio ugdymo institucinių alternatyvų (darželių / pradinių mokyklų) prieinamumą jūsų šeimai;
  • Informaciją apie kiekvienos ugdymo alternatyvos kokybę pagal jums rūpinus kriterijus;
  • Savo informacijos šaltinių apie ugdymo kokybę patikimumą;
  • Papildomo ugdymo galimybių poreikį;
  • Papildomo ugdymo galimybių spektrą;
  • Finansinius veiksnius;
  • Logistinius sprendimus (atstumai, vežiojimas, tvarkaraščiai);
  • Savo ir visos šeimos pasirengimą keisti įprastines rutinas;
  • Rizikos laipsnį, kad bus ne taip, kaip planavote;
  • Manevravimo galimybes jau sprendimo įgyvendinimo eigoje.
Aš pagalvojau apie tai. Sprendimas priimtas.

O apie ką pagalvojote Jūs?

Komentarų nėra: