2013 m. gruodžio 17 d., antradienis

Mano kelionė su Ned Herrmann idėjomis









Šiandien yra tas rytas, kai noriu sustoti ir apžvelgti savo kelią su Ned Herrmann idėjomis. Ši apžvalga man būtina tam, kad galėčiau geriau susivokti: iš kur atėjau, kur esu ir kur judėsiu toliau.

Savo kelionėje Ned herrmann idėjų keliu išskirsiu penkis etapus:
  1. Pirmoji pažintis. Dar kokiais 1992 ar 1993 metais man į rankas papuolė sutrinta vieno puslapio kopija su Ned Herrmann modelio sąvadu. Pirmas įpūdis - tai yra tai, ko reikia. Su kolegų pagalba išsivertėme į lietuvių kalbą ir iš karto ėmėme taikyti.
  2. Pirmasis taikymas. Pagal kitų mąstymo stilių diagnostinių priemonių pavyzdį sukonstravau LOKI testą, kurį su kolegomis išbandėme mokymo ir mokymosi kontekstuose. Modelį apauginome LOKI metodinėmis priemonėmis - LOKI stebėjimo forma, LOKI denoraščiu, LOKI pamokų refleksijos ir planavimo priemonėmis.
  3. Pirmasis profesionalizavimo bandymas (apie 1999-2001) sutapo su mano doktorantūros studijomis, kuriose gilinausi į kūrybiškumo prielaidas mąstyme. Tada peržengiau vieno puslapio rėmus ir perskaičiau kolegės iš Amerikos atvežtą Ned Herrmann knygą "Kūrybingas Protas" (angl. The Creative Brain). Tada pirmą kartą labai aiškiai sau ir mažiau aiškiai kitiems artikuliavau Herrmann ir de Bono idėjų santykį kūrybiškumo sklaidoje. Tame etape atlikau pirmuosius LOKI testo verifikacinius tyrimus skirtingų Lietuvos regionų Lietuvos moksleivių (apie 16 metų) imtyje. Tais metais pirmą kartą bandžiau susisiekti su Ned Herrmann tarptautine bendruomene, bet nesėkmingai. Vėliau sužinojau, kad būtent 1999 metais mirė Ned Herrmann.
  4. Atitolimas. Vėliau į savo ritmą įtraukęs akademinis gyvenimas nutolino mane nuo mano tikrojo kelio su Mąstymu. Tiek su Edward de Bono, tiek ir Herrman idėjomis dirbau fragmentiškai. Tame etape didesnis mano dėmesys teko de Bono metodologijai. Tačiau 2010 metais Almantas paklausė: „Ką, mama, tu darai?”. Iš karto supratau, kad ne tai, kad per mažai. Oi, kaip tokie klausimai greitai ant kelio pastato! Mąstymas stojo į centrą, akademinė veikla nusistūmė į antrą planą.
  5. Įsijungimas į tarptautinę HBDI bendruomenę. Jau 2012 metais pavyko užmegzti kontaktą su Herrmann International - centru Jungtinėse Amerikos Valstojose, Europos padaliniu Vokietijoje ir Jungtinėjė Karalystėje. Paaiškėjo, kad Lietuvos Herrmann International žemėlapyje dar nėra. 2013 metų pavasarį galutinai apsisprendžiau ir pradėjau HBDI sertifikavimo ir licenzijavimo procedūras.

Dabar galiu raportuoti, kad 2013 m. gruodžio mėn. 16 d. tapau sertifikuota HBDI praktike, turiančia teisę dirbti su originaliu HBDI instrumentu bei teikti HBDI paslaugas individualiame, poros, komandos ir organizacijos lygmenyse. Savo veikloje esu asocijuota su Herrmann International UK padaliniu. Nuo vakar įsigaliojo ir HBDI palsaugų teikimo licenzija.

Kas toliau:
  • Laiko, jėgų ir finansinės investicijos į tolimesnį paslaugų pritaikymą lietuviškai kalbančiai auditorijai.
  • Mokymasis ir mainai virtualioje HBDI praktikų bendruomenėje.
  • Pirmieji supažindinimo su HBDI potencija seminarai.
  • Potencialių klientų žemėlapio sudarymas: verslo, kultūros ir švietimo sektoriai, pavieniai individai, moksleiviai, jaunimas ir suaugusieji, šeimos, darbinės poros, grupės, komandos, organizacijos.
  • Paslaugų paketo išvystymas lietuviškų poreikių kryptimi.
  • ir t.t. ir t.t. ir t.t.


Galiu pasidžiaugti, kad tikrai smagu artėjančius Naujuosius Metus sutikti pasirengus naujam veiklos etapui su Mąstymu.

1 komentaras:

Unknown rašė...

Audrone, sveikinam pasiekus užsibrėžto tikslo. Tikimės, kad Ned Herrmann idėjos galės skleistis mokykloje. O su Herrmann teorijos praktine nauda, Jums padedant, jau šiek tiek esame susidūrę.

J. Urbšio dBT komanda