2014 m. rugsėjo 10 d., trečiadienis

Veiklos delegavimas perduodant batus



Vakar Vilniuje malonioje kompanijoje buvome susirinkusios pakalbėti apie paskutines batų madas ir pažaisti apsikeitimą batais. Nusimatė šiltas moteriškas vakarėlis su pakikenimais.

Žaidėme veiklos delegavimo žaidimą „Į batus ir pirmyn!“ Jo esmė yra paprasta. Tai yra bandymas kolegai sukomunikuoti paprastą žinutę: „Stok rytoj į mano batus“, kuri reiškia prašymą perimti veiklą. Autostrada Vilnius-Kaunas kaip visuomet man buvo ideali vieta refleksijoms, o naktį viskas integravosi. Tad skubu pasidalinti savo pastebėjimais ir supratimais.

Pirmiausia supratau, kad mes nežaidėme: nebuvo žaidimui būdingo kikenimo, nei vienas batas nepraskrido virš stalo, o ir po "vakarėlio" visi atrado savo batus. Veiklos delegavimas buvo priimtas kaip labai rimtas reikalas. Galbūt jis toks ir yra?

Penkiose batus besimainančių dalyvių porose buvo bandoma perduoti kiekvieną batą (iš „šešių veiklos batų“). Taigi, net ir tokioje mažoje grupėje buvo sugeneruota labai įvairialypė bato perdavimo patirtis. Aš ją jaučiau savo nugaros slanksteliais.

Bendroje refleksijoje, tikiuosi, mums pavyko „susemti“ bent 10 proc. naujos patirties pažadintų minčių. Patirties transformacija į supratimus reikalauja laiko ir specifinių pastangų. Taigi dalinuosi tuo 10 proc. :-)

Kiekvienas batas (veiklos moda) turi specifinį delegavimo mechanizmą. Yra didelis skirtumas kolegai pasakyti:

  • „Užsidėk rožines šlepetes ir pasirūpink tais žmonėmis“
  • „Imk mano formalius laivyno batus ir šok į mano rutiną“
  • „Kai ryt už mane eisi daryti … būk atsargi, nepamiršk oranžinių guminukų“
  • „Kai ryt ten būsi, geriau patylėk ir nepulk daryti, pasiauk pilkus sportinukus, atverk akis, ištempk ausis, o poryt man pasakysi, ką matei ir supratai ir ką, manai, čia reiktų daryti“
  • „Apsiauk mano violetinius jojimo batus ir pabūk už mane dėstytoju“
  • „Maukis rudus kasdieninius ir perimk iš manęs iniciatyvą tame reikale“

Delegavimas - tai ne rengimas veiklai, tai ne mokymas, kaip išpildoma konkreti veiklos moda. Delegavimas, tai labiau veiklos modos lūkesčio komunikavimas kolegai. Tai dvipusis veiksmas - atidavimas ir priėmimas.

Vakar nuolatos kilo klausimai: „Kam aš deleguoju?“ „Ar tas žmogus pasirengęs priimti?“ „Ar tas žmogus kompetetingas?“ „Ar jam iš esmės priimtina tokia veiklos moda?“ Šie klausimai kaip akmenukai skrido iš vakarykštės „dBT smėlio dėžės“ ribų į Herrmanno metodologijos daržą: Individualius HBDI® profilius, deleguojančios poros HBDI® profilius ir komandos HBDI® profilį.

Vakar sau ir kitiems aš primindau, kad mes čia tik pažaisti atėjome. O jei rimtai užsiimti batų perdavimu veiklos delegavime, tai reikia dar daug mokytis:

  • Giliau suvokti kiekvienos veiklos modos (batų poros) esmę, jos specifiką ir ribas.
  • Pradėti tipologizuoti veiklos situacijas ir tik tada pavyks greitai ir taikliais veiklos modas parinkti.
  • Perprasti batų derinimo principus.
  • O tada gilinti į taikomąsias sritis: rengimą veiklai, delegavimą, koordinavimą ar organizacinį projektavimą.

Tokiam mokymuisi reikia laiko - pradžiai bent dviejų dienų intensyvaus mokymo, o paskui kasdieninio taikymo patirties.

O vakar mes bandėme tik pažaisti. Kai kurie pripažino, kad buvo visai smagu. Kai kurie išsinešė vieną ar dvi mintis. Kiti išsinešė patirtį tolimesniam apmąstymui…

Ir tai buvo vakar. O ką mes darysime šiandien?

Į batus ir pirmyn!

Komentarų nėra: