2014 m. rugsėjo 1 d., pirmadienis

Kūrybingų Naujų Mokslo Metų!



Šiandien rytą išėjau į gatvę ir pajutau, kad šis rytas kitoks negu vakar. Bet kiek jis kitoks, negu pernai, ar prieš dešimtmetį ar trisdešimt metų? Matau vieną aiškų skirtumą: tą kartą aš nešiau gėlę savo rankoje, o šiandien - Almantas.

Prieš savaitę aš pasveikinau visus savo skaitytojus švietimietiška provokacija. Švietimietiška, kadangi pirmaisiais metais dauguma skaitytojų buvo švietimo žmonės (bent taip aš įtariau), o provokacija, nes ji yra neatsiejama kūrybinio mąstymo trejeto dalis:

PROVOKACIJA, KŪRYBINIS IŠŠŪKIS, ALTERNATYVOS
(Dr. Edward de Bono)

Žadėjau pasidalinti rezultatais, tai skubu tai padaryti.

1 rezultatas
Į provokaciją atsakė septyni asmenys: vienas mokinys, vienas darbo pasaulio atstovas ir penki tėvų atstovai. Tai man siūlo idėją, kad antraisiais savo Blog’o rašymo metais turėsiu daugiau dėmesio skirti tėvams. Darbo pasaulio atstovams jau pradėjau rašyti, bet reikės nepamiršti ir moksleivių.

2 rezultatas
Visų reakcijų į idėją apibendrintas profilis (pagal Ned Herrmann visuminio mąstymo modelį) yra su aiškia pirmenybe D ketvirtyje, stipriomis pirmenybėmis A ir C ketvirčiuose ir žemiausia pirmenybe B ketvirtyje (žr. pateiktą brėžinį). Tai man panašu į mąstymo situacijos PROVOKACIJA keliamų reikalavimų mąstymui profilį.





3 rezultatas
Svarbiausi argumentai buvo du: „Ši idėja yra logiška reikalavimų šiuolaikiniam žmogui išvada“ (A) ir „Ši idėja atliepia mano vertybes“ (C). Labai įdomu, bet šią prieštaringą mąstymo įstrižainę A-C bandė išlaikyti ne vienas mąstytojas.

4 rezultatas
Du reagavę žmonės jau žinojo savo asmeninį mąstymo profilį. Abiem atvejais mąstymo profilis reikšmingai deformavosi. Tai paskatino diskusiją apie mąstymo pritaikymą konkrečioje situacijoje.

5 rezultatas
Pavyko sulaukti reakcijos iš žmonių, turinčių skirtingą požiūrį į pateiktą idėją: vienas kategoriškai idėją atmetė, trys aktyviai parėmė ir kiti trys išreiškė stiprų pritarimą. Dėl netolygaus skirtingo požiūrio turėtojų pasiskirstymo nuo komentarų apie mąstymo pobūdžio ir požiūrio į idėją ryšį susilaikysiu.

Tai tik matuojami rezultatai. Man daug svarbesnės bus tolimosios pasekmės:

  • Kaip šio žaidimo dalyviai toliau elgsis su jų kelyje pasitaikančiomis provokacijomis? Ar jie pasinaudos kūrybinio mąstymo galimybe?
  • Ar ši provokacija paskatins toliau reflektuoti savo ir atpažinti kitų mąstymą skirtingose situacijose?

O dabar noriu visiems palinkėti kūrybingų naujų mokslo metų!

Komentarų nėra: