2014 m. liepos 2 d., trečiadienis

dBT ir HBDI® asmeniniam meistriškumui



Vakar rašiau apie asmeninį meistriškumą, kaip vieną iš Peter Senge siūlomą organizacijų mokymosi discipliną. Šiandien susikoncentruosiu ties mokymosi sistemomis šios disciplinos įvaldymui.

Vizijos ryškinimui ir veiksmų orientavimui į ją nepakeičiamas yra Edward de Bono AGO įrankis (CoRT 1 penktoji pamoka). Giluminis dBT sistemos įvaldymas padeda asmenims ir organizacijoms pereiti nuo reaktyvaus problemų sprendimo mąstymo prie proaktyvaus galimybes generuojančio (PO) mąstymo. O tai jau lėtas kultūrinis pokytis.

Ned Herrmanno visuminio proto® mąstymo įrankiuose dirbtinai dėmesys atkreipiamas į viziją, t.y. primenama, kad ir apie tai reikia pagalvoti, ypač, jei vizionavimas nepatenka į asmeninių mąstymo pirmenybių repertuarą.

Realybės suvokimas ir priėmimas yra vienas iš mąstymo lavinimo pagal dBT rezultatų. Tai yra praktinio mąstymo sistema, padedanti orientuotis, priimti sprendimus ir veikti praktinėse situacijose. Čia Senge akcentuoja ne pačią situacijos analizę, bet atvirumą tam, kas joje pasimato. Čia taip pat pasitarnauja dBT principai: asmeninio suvokimo plėtros, kito požiūrio panaudojimo...

Ned Herrmanno sistemoje išskiriama realybę laikančio „įžeminto“ mąstymo moda (BC). Jei individualus HBDI® profilis rodo pirmenybės šiai modai trūkumą, tai visuminio proto® įrankiai atkreips dėmesį į šią modą ir paprašys ją „įjungti“.

Prie mokymosi išlaikyti ir suvaldyti kūrybinę įtampą netiesiogiai prisideda abi sistemos. Visas Edward de Bono kūrybinio mąstymo instrumentarijus generuoja tą įtampą ir besimokantis turi dvi alternatyvas: išnaudoti tą energiją kūrybai, arba gintis nuo įtampą keliančių įrankių bei juo nešančių žmonių.

Ned Herrmanno visuminio mąstymo® įrankiai reikalauja mintinio praėjimo nuo vizijų prie situacijos analizės, o paskui ir prie konkrečių veiksmų. Šiame surišime demonstruojamas konstruktyvus įtampos tarp vizijos ir realybės panaudojimo kelias.

Individualus HBDI® profilis yra nepakeičiamas įtampos tarp savo dabartinio ir trokštamo mąstymo kūrimo įrankis. Ši įtampa gali generuoti motyvaciją ir užduoti kryptį visą gyvenimą trunkančiam savo mąstymo tobulinimui.

Vidinių stabdžių: „nesugebu“, „nepavyks“, „esu nevertas“ išjungimui nepakaičiama yra individualaus HBDI® profilio analizė, kuri leidžia atrasti savo mąstymo išteklius ir įžvelgti savo mąstymo unikalumo vertę.

Darbe su Edward de Bono sistema mąstymo jėgos antplūdis ir pasitikėjimas savo mąstymu ateina lėčiau, įveikus kai kuriuos pradinius savo mąstymo keitimo barjerus.

Tiesioginė Herrmann sistemos paskirtis yra racionalumo ir iracionalumo, sąmonės ir pasąmonės procesų subalansavimas bei išnaudojimas. Tuo ji labiausiai pasitarnauja asmeninio meistriškumo disciplinos įvaldymui ir gali padaryti didesnį poveikį nei dBT sistema.

Edward de Bono CoRT programoje (60 pamokų) taip pat užkoduota mąstymo visuma. Racionalumo ir iracionalumo dermė tiesioginiu taikiniu tampa tik penktoje programos dalyje „Informacija ir jausmai“ (deja, retas suima visą sistemą ir pasiekia penktąją dalį). Mąstymo visuma koduojama ir visose trijose dBT sąrangose: kepuraitėse, batuose ir medaliuose, bet ne ta jų pagrindinė paskirtis.

Tikiuosi, kad šie mano pamąstymai padės organizacijoms rinktis sistemą, kuri geriausiai atlieptų asmeninio tobulėjimo disciplinos įvaldymo tikslus.

Komentarų nėra: