2014 m. gruodžio 30 d., antradienis

Nearti dirvonai Naujiems 2015-iesiems metams



Metų sandūra, tai laikas, kai reikia stabtelėti, peržvelgti praeitus metus ir susidėstyti kitų metų prioritetus.

2014 metais man teko nemažai bendrauti, kalbėti su skirtingais žmonėmis: švietimo, verslo ir menų atstovais. Vėl bendru raktiniu žodžiu išliko KŪRYBIŠKUMAS. Išliko ir nuostata, kad kūrybiškumo reikia čia, dabar ir greitai.

Nors 2014 metais visaip bandžiau išlaikyti Ned Herrmann metodologijos prioritetą, tačiau daugiausia susidomėjimo kėlė Edward de Bono vardas (kaip žinomo autoriteto), „šešios kepuraitės“ (kaip vienintelė girdėta metodika) ir CoRT 4 „Kūryba“ (kaip stebuklinga kūrybiškumą atskleidžianti burtų lazdelė)

Taigi, 2015-tiesiems vėl iš naujo tenka nusipaišyti darbo su kūrybiškumu lauką, kuriame išryškėja šešios vagos:

Pirmąją pavadinau „Kūrybos pažinimas ir atpažinimas“. Jos aktualumas per praeitus metus dar sustiprėjo. Jei mes kiekvienas sau atsakytume, kas mums yra kūrybiškumas, kur ir kaip jis reiškiasi, tai galėtume bandyti jį atpažinti. O tada ir iki panaudojimo netoli.

Praeitų metų prioritetas buvo antroji vaga „kūrybinės potencijos atpažinimas ir išlaisvinimas“. Tai vis dar matau kaip bazinius procesus, vykstančius asmens, komandos ir organizacijos lygmenimis. Ši vaga turės išlaikyti aukštą prioritetą ir 2015-aisiais, tad teks giliau ir plačiau praarti su Ned Herrmann metodologija.

Per 2014 metus išaugo trečios vagos „Kūrybinės aplinkos kūrimo“ aktualumas. Tai man paryškino verslo srities vadybininkai, kurie tikisi iš darbuotojų kūrybiškumo pagal užsakymą, bet ne visi rūpinasi kūrybine aplinka, kurioje kūrybiškumas gali reikštis. Ši vaga taip pat labai aktuali švietimui. 2015-aisiais reikės daugiau dėmesio skirti šiems darbams. Pradėsiu nuo naujos programos paleidimo.

Šis tris pirmąsias vagas matau kaip svarbių prielaidų kūrimą tam, kad daugiau laiko ir pastangų reikalaujantis darbas kitose trijose vagose neštų rezultatus.

Kūrybinės raiškos priemonių įvaldymas“ yra pasirengimas savo veiklą bet kurioje veiklos srityje - mene, versle, moksle… - pakelti į kūrybinės raiškos lygmenį. Negali būti kūrybiškas tapytojas, jei nevaldai teptuko, negali būti kūrybiškas vadybininkas, jei meistriškai nevaldai vedybinės veiklos priemonių. Tai yra ta sritis, kurią Gardner vadina disciplinuotu, t.y. konkrečią mokslo ar profesinės veiklos discipliną įvaldžiusiu protu. Šioje vagoje 2015 metais darbuosiuosi su savimi ir savo vaiku.

Penktoji vaga „Kūrybingos asmenybės ugdymas/saviugda“ mums primena, kad kūrybiškumas tai ne izoliuotas įgūdis, o asmenybės visumą apimanti būsena, fizinė, psichinė bei dvasinė sveikata ir pilna savęs realizacija. Čia mano dėmesys 2015 metais kryps į save, savo vaiką ir švietimą.

Kūrybinio mąstymo lavinimas“ yra labiausiai mano ir mano kolegų išpurenta vaga. Čia ir toliau darbuosiuosi su „kombainu“, kurį vadinu Edward de Bono mąstymo lavinimo sistema. Šioje vagoje prioritetiniais taps tie laukai, kur bus kuriamos ir kitos kūrybiškumo prielaidos, t.y. nebus visiškai užžėlusios gretimos vagos.

Tai tokia mano refleksija 2014-2015 metų sandūroje.

Linkiu sau ir savo kolegoms sėkmingo bendradarbiavimo ir jėgų apjungimo apimant visą šį darbų barą

Komentarų nėra: