Prieš savaitę mano sūnaus darželyje vyko visuotinis tėvų susirinkimas. Nors pagrindinė tema buvo apie sveikatą, bet gale iškilo tai, kas šiuo metu yra aktualu 5-6 metų vaikučių tėvams - priešmokyklinis ugdymas. Juo labiau, kad nuo balandžio pirmos prasideda dokumentų į priešmokyklines grupes priėmimas. Supratau, kaip sunku tėvams priimti sprendimą: Ką daryti?
Pasisukus susirinkimo tematikai darželio direktorė bandė išprovokuoti ir mano pasisakymą, o aš nenorėjau gluminti susirinkusių tėvelių trumpu atsakymu - „Mąstyk, mamyte/tėveli, mąstyk!“, o platesniam pasikalbėjimui jau buvo išsemti laiko ir kantrybės ištekliai.
Čia noriu tėveliams pasiūlyti panaudoti vieną mąstymo įrankį iš de Bono CoRT 1 programos. Tas įrankis yra „Įvertink visus veiksnius“ arba trumpai - CAF (angl. Consider All Factors)
Kokius veiksnius turime įskaityti priimdami sprendimą dėl savo vaikų priešmokyklinio ugdymo? Nagi, pamąstykime:
- Savo ugdymo vertybes, kurios gali atsakyti, kas man kaip mamai/tėčiui yra kokybiškas ugdymas;
- Priešmokyklinio ugdymo programą, kurioje apibrėžtas ugdymo turinys;
- Savo vaiko mąstymo unikalumą, nulemiantį jo specifinius ugdymo poreikius;
- Užsimezgusius vaiko socialinius ryšius su vaikais ir esamais pedagogais ir socialinį saugumą;
- Pasitenkinimą esama situacija ir norą keisti;
- Savo vaiko vystymosi raidos etapą pagal skirtingas dimensijas: fizinę, kongintyvinę, emocinę, socialinę, moralinę… kaip jūs pats/pati matote;
- Skirtingų specialistų (pedagogų, raidos psichologų) požiūrį į savo vaiko raidą;
- Ugdymo sistemų alternatyvas priešmokykliniame ugdyme;
- Bendrą situaciją ir politiką priešmokyklinio ugdymo atžvilgiu;
- Priešmokyklinio ugdymo institucinių alternatyvų (darželių / pradinių mokyklų) prieinamumą jūsų šeimai;
- Informaciją apie kiekvienos ugdymo alternatyvos kokybę pagal jums rūpinus kriterijus;
- Savo informacijos šaltinių apie ugdymo kokybę patikimumą;
- Papildomo ugdymo galimybių poreikį;
- Papildomo ugdymo galimybių spektrą;
- Finansinius veiksnius;
- Logistinius sprendimus (atstumai, vežiojimas, tvarkaraščiai);
- Savo ir visos šeimos pasirengimą keisti įprastines rutinas;
- Rizikos laipsnį, kad bus ne taip, kaip planavote;
- Manevravimo galimybes jau sprendimo įgyvendinimo eigoje.
O apie ką pagalvojote Jūs?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą